25/10/09

Queralbs - Núria - Queralbs

Camí fet el 24 d'octubre de 2009
Temps de pujada: 2h 15 min. (més uns 10 min de parades).
Temps de baixada: 1'h 30 min. (baixant molt ràpid!!!)

Excursió fàcil i molt agraïda des de Queralbs fins al Santuari de Núria. Hi ha moltes referències de durada, i molt variades: els cartells d'Itinerària marca 2h 45 min, i els de Valldenuria posa 3h 45 min... massa diferència per tenir referència vàlida. Nosaltres vam anar sense pressa, a ritme de passeig, i vam tardar 2 hores i mitja, tot i que una part del grup va estar aprop de les tres hores.

El recorregut comença pujant només sortir de Queralbs, al cap de vint minuts es relaxa i és senzill i agradable fent de "cornisa" per la vall, primer la riba esquerra del riu fins al Pont del Cremal (mig camí, una hora caminant, 1a foto) i després l'altra riba, pujant pel mirador del Salt del Sastre (2a fotografia, vista de la vall que ja hem caminat). Aquesta és la segona zona de pujada una mica forta, fins a la Cúa de Cavall (1 h 40 min). A partir d'aquí, el camí marca un suau descens fins que es creua el riu per sota el cremallera al Pla de Sallent (1h 50 min), i s'encara la part final de la ruta, apartant-se mica en mica del riu i entrant al bosc. Es puja fins a la Creu de Ribes (2h 15 min), tercer tram de pujada important, la més forta de les tres, però breu. La creu i el seu mirador ja són l'inici de l'explanada del Santuari, per tant, ja hi som.

La baixada la vam fer molt ràpid, ja que una part del grup baixava en cremallera, i vam "volar" en una hora i mitja, 45 min fins al Pont del Cremal i 45 min més fins Queralbs (foto "triomfant" en arribar). A un ritme més normal, jo crec que es deu trigar 1h 45 min... aquí tampoc són massa vàlides les referències dels cartells, ja que són molt diverses i diferents.

És una excursió que pot fer qualsevol, més ràpid o més lent, almenys la pujada, i després baixar amb cremallera, molt aconsellable, en especial per què el camí és molt variat, canvia molt de traçat, de paisatge, de ritme, i de pendent, i vas pujant sense adonar-te'n.

Jo em vaig trobar molt bé, vaig estirar bé al final, i no he tingut cap tipus d'agulletes, tret d'una lleugera molèstia al genoll, m'imagino que resultat de la ràpida baixada. Això m'anima a atacar fites més altes...