25/10/09

Can Coderch (Ribes de Freser)

Estada del 23 al 25 d'octubre per fer el camí Queralbs-Núria.
Casa Rural de lloguer complet. 200€ el cap de setmana per 5 persones.
Pàgina web: clic
Veïnat de Ribes Altes, a tocar de Ribes de Freser
Ruta: Mataró-Vic-Ripoll-Ribes- seguir direcció Pardines 2km, trencall a l'esquerra direcció "Ribes Altes). 1h 30 min.

Can Coderch és una gran casa de muntanya dividida en tres cases més petites: la cabanya (6px), el Jaç (8px) i la Pastera, on vam estar, de 5 px. Està situada en un punt preciós, amb poques cases al voltant, i les vistes netes a la Vall de Ribes, amb el Taga al davant. Molt bucòlic!
La Pastera és de planta i dos pisos, amb la cuina-menjador a baix (petitó) amb llar de foc, habitació doble al primer pis i triple al segon. La casa està molt neta i polida, no hi ha pols enlloc, i està ben equipada amb tot el que cal, fins i tot rentaplats. Només hi falta el forn. Et deixen tovalloles i llenya. Hi ha una bona calefacció, no vam passar gens de fred. Vam ser perfectament atesos per la parella d'avis encantadors que s'encarreguen d'atendre els hostes.

És un punt excel·lent per visitar els pobles del voltant (Ribes, Queralbs, Pardines, Planoles...) i per fer excursions cap a Núria, a peu o amb cremallera, sortint de Ribes mateix, o de Queralbs (a 7 o 8 km).

Si he de tornar per la zona, és una opció molt bona... i si som més colla, segur que em miraré les altres parts de la casa, que no he arribat a veure, però si són com aquesta, la relació qualitat-preu és boníssima.