27/12/09

Turó dels Oriols - Burriac - Turó de l'Infern

Fet el diumenge 27 de desembre de 2009
Sortida i arribada: Ronda del Cros cantonada Ramon Berenguer (Mataró)
Distància: Ni puta idea. La ruta oficial de la diputació marca 11 km, si afegim el camí del cros, Madà, la part final de Cabrera a Agell i el Cros... no ho sé... ¿15 o 16?
Temps: En total, unes 4h, si fa no fa, incloent parades per fotos, menjar, beure, retrobar camins perduts, etc.
Descripció: En la línia de recuperar vells recorreguts d'infantesa, quin més adequat el Castell de Burriac i voltants, que havíem fet a peu, en bici, en colla, amb esplais... Doncs res, carretera i manta. Seguint la idea del company Abdi, pujo per Madà cap al Turó dels Oriols, vaig fins a Burriac (ruta clàssica), i baixo per l'altra banda, cap a Cabrils, i abans de baixar pujo fins al Turó de l'Infern. Després, baixo per la Font Picant fins a Cabrera, d'aquí a Mas Silvestre i Santa Elena d'Agell, i tornem al Camí del Cros. La ruta és fàcil, els turons són petits i de fàcil pujada, i pràcticament tota està perfectament marcada, excepte l'arrencada a Madà, i la part final de Cabrera al Cros, on m'he embolicat com una mala cosa... però he arribat. El millor de tot plegat són les vistes que hi ha des dels tres turons (Burriac, Oriol, Infern)... i el romanticisme de tornar a pujar a Burriac, clar... et pots creure que no l'havia vist reformat encara?
links: doncs resulta que la ruta que he acabat fent (no ben bé, però casi, casi) ara està marcada per la diputació amb fites metàl·liques liles. Si ho voleu veure, està aquí, a la pàgina de diba. Si voleu veure més fotos, a l'àlbum del Castell de Burriac

Recorregut: la part marcada la passo ràpid... m'esplaio més en les parts caòtiques, jijiji.
Sortim de Ramon Berenguer, creuem la Ronda del Cros, travessem la C60 i la Riera d'Argentona, seguim recte pel ferèstec polígon, creuem la C32 per sota, i carretera i manta... com que vaig fins a Madà, no deixo el camí asfaltat en tota l'estona, vorejant la finca de ricatxos i casotes modernistes (em sembla que es diu Can Garí...). Arribo a la carretera, i la segueixo cap a la dreta fins que entro a la urbanització de MAdà, a l'altra banda.

20' A Madà, pujo pel carrer de més a la dreta (mirant a la muntanya) i just on acaba i comença el bosc hi ha un corriol, que segueixo cap a la dreta, seguint la falda, creua un petit torrent (sec, clar) i llavors es troba amb un altre corriol que sembla que ve d'Argentona; trenquem per aquest a l'esquerra, i a partir d'aquí, caos monumental de corriols, roderes, trialeres i marques de tots tipus i colors... però bé, cap problema la qüestió és anar pujant cap al Turó dels Oriols. Al final, sembla que trobo el corriol bo, que té marques de diferents colors, i va rodejant el Turó per la meva esquerra.

50' Arribats a dalt del Turó dels Oriols, la vista de Burriac (foto), i el Montseny a l'altra banda és magnífica. Ara seguim el corriol, que continua carenant, i que és força més evident. És un caminet molt bonic entremig del bosc, tancat. Poc després ens trobem amb el camí que puja de Cabrera, el que comentava de la diputació, marcat amb una fita metàlica lila. Més endavant el retrobaré. Per tant, a partir d'aquí, tot el camí que faig es seguint les marques liles, o sigui que cap pèrdua. Arribem a la pista principal cap al castell, la seguim (no trobo el camí rocós que puja pel dret i que en teoria està aquí mateix... seré inútil), i en poca estona estem al castell.

1h20'. Arribem al castell, on m'aturo a menjar i admirar el paisatge. La pausa entre dies de pluja em regala un cel clar i net que em permet veure tota la costa del Maresme, el Barcelonès, montjuic, Turó de l'Home (foto), Collsacabra, Llavaneres, Montnegre... quina sort. Val molt la pena. Quin mirador oblidat tant de temps. Hi he de pujar més sovint, que no costa tant... Començo a baixar, i en arribar a la pista, cap a l'equerra, enlloc de la dreta, seguint les marques liles.

1h'50. Arribem a la Creu d'Abeia, una creu de ferro sobre un monolit. Ull aquí, que la marca lila enreda una mica; Cap a la dreta surt una pista cap als cingles, seguint recte hi ha una pista ampla que baixa fins a Cabrils... aquesta no!!! El que hem de fer es girar una mica a l'esquerra, i seguir el corriol que s'enfila una mica... i de seguida trobem una altra marca lila que ens aclareix que anem bé.

2h05' Cruïlla amb la pista que va a Font Picant i Cabrera. La seguim cap a la dreta per anar cap al Montcabré. De seguida el camí ens treu de la pista per endinsar-nos al bosc, direcció Montcabrer. Aquesta part de camí és la que més m'ha agradat, entre bosc, sol com un mussol, anar pujant...

2h15' Seguint el senyal, trenquem una mica a l'esquerra per pujar al Turó de l'Infern i veure les esplèndides vistes del litoral fins a Barcelona (foto). Quina benedicció de dia clar. Em queda una petita tirada fins al Montcabrer, davant meu... però ja se'm fa tard, i com que no conec bé el camí de tornada que vull fer, no m'embolico, i torno sobre les meves passes fins a la cruïlla de la pista que baixa a Cabrera. Tiro avall, passo ràpidament la Font Picant de Cabrera, i segueixo baixant. Quin pal de pista, recordeu-me que no pugi mai per aquí.

2h50' Arribo la plaça de l'Ajuntament de Cabrera després de baixar per la Riera. Tot i que no hi ha cap indicació enlloc (sorprenent), sé que d'aquí parteix el camí Cabrera-Burriac marcat per la diputació, per tant, m'oriento, pujo carrer amunt, i dues o tres cantonades més amunt, giro a la dreta per la pujada (amb raó) de la Monges, fins que canvia de nom i es diu Camí d'Agell. Ara anem bé. Poc després, tornen els senyals liles. Quan arribo al cementiri, comença el show. Segons el meu mapa, hi ha una pista que surt de per aquí, i em porta més o menys fins Santa Elena d'Agell, però no la trobo... i acabo enfilant el corriol que puja cap a Burriach des d'aquí (marques liles). Pocs metres més amunt, un corriol talla cap a la dreta... tate, deu ser això!!! l'agafo, i el segueixo... no tinc ni idea per on em porta, està poc trepitjat, brutot, i en algun punt confon... però la qüestió és no pujar amunt (per no tornar a Burriac), ni baixar en picat (per no tornar a cabrera). El corriol va faldejant la muntanya, i no sé ben bé com, vaig a petar a un camí de carro, que ara sí que baixa fins una pista, l'agafo cap a l'esquerra... i mira, tú, Torre Ametller. Buenu... més o menys.

3h20' Arribo a Santa elena d'Agell, que està dos carrers més avall de Torre Ametller. Segueixo el camí asfaltat davant de l'eslgésia... i casum tot, s'acaba davant d'una tanca... just a la meva esquerra, al costat de la tanca, baixa un corriol que va rodejant una finca particular tota encerclada... no sé ben bé on vaig, però com que va baixant, segur que acabaré a la carretera! Al final, em trobo amb un corriol més gran, amb marques grogues i blaves (com les que havia vist als Oriols), i tiro avall. Ja estic tranquil!

3h'40' Arribo a la carretera d'Argentona a Cabrera, ja ho tenim això. Surto just al davant del camí del cros, però no per on he vingut, sinó el camí de sorra una mica més avall. Enlloc de tirar la carretera a l'esquerra fins a l'entrada de Madà, per on he vingut, segueixo aquest camí de sorra, que arriba a una tanca d'una finca particular. A la meva dreta, al costa de la tanca, puc saltar al petit torrent que hi ha, el travesso, i em trobo amb un camí de pagès, amb marques grogues i blaves (vés per on), que em porta fins a la part final del Camí del cros.

4h Arribo al punt de partida, Ramon Berenguer cantonada Ronda del Cros.

El proper cop, m'acosto amb cotxe fins a Madà, fijo... o potser fins a Cabrera, per fer la ruta proposada per les marques liles de dalt a baix, ja que arriba al Montcabré, i no l'he fet mai! (avui, casi, casi...). I per cert, em queda pendent pujar (o baixar) de Burriac a Font Picant de Cabrera, que no sé si ho he fet mai...

1 comentari:

Anònim ha dit...

el que estava buscant, gracies